13.1.15

Still going strong fashion icons.



Forleden dag sidder jeg og kigger rundt i blog verdenen, hvor jeg kommer ind på en ældre amerikansk dames blog. Jeg sad og kiggede lidt på hendes indlæg og blev faktisk ret fascineret af hende - forestil jer at I om 60 år (hvis I er bloggere), tager outfit billeder af jer selv inde i New York - det vil jeg bestemt ikke have noget imod - hvor sej er hun ikke lige? Lyn, som hun hedder, har ikke haft sin blog kørende i længere tid end nogle måneder, men er en fashionabel kvinde, der dog aldrig har haft noget med modens verden at gøre – personligt synes jeg rigtig godt om hendes stil, både ungdommelig street style og også elegant.
Men det er bestemt ikke kun hende, som man ser i den her ”fashion verden” af ældre. Også en ældre frisk beskeden herre ved navn Bill Cunningham, kender flere. En 80 årig fotograf, der cykler rundt i New York med en blå jakke og et kamera om halsen. Bill tager billeder af tilfældige mennesker på gaden, som han ser har spændende moderigtigt tøj på, da han har et godt øje for moden. Han arbejder for den kendte avis The New York Times og har derfor også jobs, hvor han har taget billeder til store gallaer og på catwalks. Men han vender altid tilbage til gaden for at fotografere.
Hvis vi i øvrigt tager et kig på de lidt ældre personer, som er inde for
fashion verdenen, så har vi Joan Didion, som faktisk lige er blevet ansigt for Celine’s 2015 serie. Også Iris Apfel, kender man som et større stilikon, frisk stil.
Jeg har egentlig hovedsagelig lavet dette indlæg, fordi jeg synes, det er flot, at man i en alder af 80 år  f.eks. kan køre rundt i New York og tage modebilleder i stedet for at sidde foran fjerneren og drikke kaffe. Og tænk at være et stil ikon som 70 årig - det gad jeg godt blive! ;-)  Ser op til disse mennesker!

Er I ikke også imponerede over de her ældre fashion mennesker?

1 kommentar:

  1. Wow hvor sejt, at de friske ældre mennesker stadig er så interesseret i mode! Dem kan man ikke andet end beundre! :)

    SvarSlet